BLOG

Optimizare SEO

Cum să ajungi pe prima pagină în Google?

Obținerea unei poziții pe prima pagină în rezultatele căutării Google este probabil cel mai important obiectiv al majorității site-urilor web, fie că vorbim de un magazin online, o pagină de prezentare sau un blog. În primul rând trebuie făcută o distincție între rezultatele plătite (Google Ads) și cele neplătite (organice). Vom încerca să facem un scurt rezumat pentru a înțelege care sunt diferențele:

  1. Rezultate plătite sau sponsorizate

Rezultatele plătite apar întotdeauna primele pe paginile de rezultate ale Google și au mentiunea “Sponsorizat”. Acestea pot apărea și în partea de jos a unei pagini de rezultate, în situația în care concurența este mare pe termenul de căutare sau un advertiser are setat un buget prea mare pentru termenul de căutare respectiv.  Campaniile de publicitate pe Google se crează prin Google Ads, acestea putând fi extrem de eficiente dacă sunt bine configurate și implementate. E bine de știut faptul că o campanie Google Ads trebuie monitorizată și ajustată în mod activ, pentru a maximiza conversiile și reduce costurile în același timp.

Campaniile Google Ads funcționează pe principiul bid-urilor (licitațiilor) pe cuvinte cheie. Afișarea și ordinea rezultatelor sponsorizate este determinată de concurență și de bugetul alocat pe cuvantul cheie căutat. Va trebui să aloci un buget zilnic pentru campaniile Google Ads, ținând cont de concurență și domeniul de activitate al site-ului. Spe exemplu, un site care activează într-un domeniu de activitate fără concurență va trebui să cheltuie mult mai puțini bani decât un site care activează într-un domeniu popular unde concurența pe rezultatele sponsorizate este foarte mare.

Pentru un site web nou, este aproape întotdeauna recomandată o campanie Google Ads deoarece pe lângă conversii, aceasta generează si trafic către website ajutând la o poziționare organică (neplătită) mai bună.  În cazul site-urilor cu o concurență foarte mare este aproape imposibilă poziționarea pe prima pagină fară companii Google Ads. Bineînțeles că există și excepții, dar sunt foarte puține și acestea se bazează pe tehnici de optimizare SEO On-Page și Off-Page implementate în mod profesionist și pe o durtă de timp mai mare. Pentru site-urile care activează în nișe fără concurență sau care au o localizare specifică restrânsă se poate ajunge pe prima pagină mult mai ușor fără a fi neapărat nevoie de publicitate plătită.

Principalul avantaj al rezultatelor sponsorizate este timpul de livrare al acestora, mai precis, poți ajunge pe prima pagină în rezultatele Google imediat după activarea campaniei Google Ads. Un alt avantaj al campaniilor publicitare este acela că se pot seta cuvintele cheie vizate și publicul țintă. Configurarea campaniilor Google Ads este mai dificilă decât cea a campaniilor Meta (Facebook / Instagram) sau a altor platforme social media, și este întotdeauna recomandat să fie facută de persoane cu expertiză și cu multă experiență pentru a obține rezultatele dorite.

  1. Rezultate neplătite sau organice

Pentru a apărea pe prima pagină fără campanii de publicitate Google Ads trebuie în primul rând, să ai multă răbdare deoarece indexarea și poziționarea site-ului tău poate dura destul de mult. Trebuie să ții cont de faptul că algoritmul AI pe baza căruia se poziționează site-urile web pe paginile de căutare ale Google se modifică periodic. Mulți așa ziși experți SEO afirmă că ei ar cunoște exact care este secretul pentru poziționarea pe primul loc în rezultatele Google, dar acest lucru este fals deoarece algoritmul se modifică în permanență și nu se pote aplica aceeași strategie pentru fiecare site, fiind nevoie de un studiu al concurenței, al cuvintelor cheie relevante, de experiență și analiză continuă. Cu toate acestea, cei mai importanți factori pentru poziționare site-urilor rămân constanți. Metodele și tehnicile generale care trebuie implementate pentru o poziționare cât mai bună se regăsesc în optimizarea SEO (Search engine optimization) care se împarte în 2 categorii:

  1. Optimizare SEO On-Page sau On-Site (se implementează direct în site-ul tău)
  • Structura și calitatea generală a site-ului – Pagina ta web trebuie să aibă o structură bine definită și să fie ușor de navigat atât de către vizitatori cât și de crawler-ul Google. De asemenea acesta trebuie să fie construit pe principiul RWD (Responsive web design) pentru a afișa conținutul în mod adaptiv în funcție de dispozitivul vizitatorului, fie că vorbim de desktop, laptop, tabletă sau telefon.
  • Viteza de încărcare – În ziua de astăzi este unul dintre cei mai importanți factori pentru clasarea site-urilor deoarece majoritatea vizitatorilor folosesc dispozitive mobile conectate la rețele de date mobile care au viteze mult mai mici decât rețelele fixe de fibră optică. S-a constatat faptul că dacă un site se încarcă greu, vizitatorii tind să parăsească pagina și să nu mai revină pe site-ul respectiv considerându-se ca experiență negativă. Un alt factor esențial pentru viteza de încărcare este alegerea unui pachet de găzduire (hosting) adecvat site-ului tău.
  • Conținut de calitate (Quality content) – Probabil că este cel mai important factor pentru poziționare în acest moment. Trebuie să te asiguri că acesta este bine scris, original, relevant, util și atrăgător pentru vizitatori, că îi determină să rămână cât mai mult timp pe site-ul tău și să revină. Există o tentație tot mai mare de a folosi conținut generat de ChatGBT, dar să ții cont de faptul că cei de la Google au anunțat că site-urile care au conținut generat de chatbot-uri vor fi penalizate.
  • Utilizarea cuvintelor cheie relevante – După identificarea cuvintelor cheie relevante pentru site-ul tău, acestea trebuie integrate în conținutul și descrierile meta ale site-ului.

Acestea sunt cele mai importante tehnici de optimizare SEO On-Page. Pe lângă acestea ar mai fi multe altele printre care optimizare conținutului media (imagini, elemente grafice, video), optimizare url-uri, etc.  

  1. Optimizare SEO Off-Page sau Off-Site (se implementează în afara site-ului tău)
  • Prezență social media – Îți recomandăm să îți faci conturi pe toate platformele importante de social media și să fii activ pe acestea, deoarece în acest mod îți vei construi un brand puternic și vei obține trafic către site.
  • Construirea de backlink-uri (legături către site-ul tău) – Această tehnică SEO este esențială pentru o clasare bună în rezultatele Google, bazându-se în mod deosebit pe noțiunea de autoritate a domeniului (Domain Authority sau Domain Ranking). Noțiunea de autoritate a unui domeniu se referă la importanța, calitatea și încrederea generală a site-ului tău. În momentul în care mai multe domenii cu un Domain Authority ridicat fac referire prin legături către site-ul tău sau preiau conținut (menționând acest lucru și făcând legătura către sursa conținutului original), Google consideră că site-ul tău este de calitate, relevant și o autoritate în acel domeniu. Cele mai bune backlink-uri sunt cele naturale, generate de conținutul site-ului tău. Alte metode de generare a backlink-urilor sunt înscrierea în directoare web, partajarea conținutului pe social media, colaborarea cu alte site-uri sau advertorialele care în esență sunt articole plătite pe alte site-uri.

Optimizarea SEO este un proces continuu, deoarece întotdeauna apar tehnologii și competitori noi, de aceea e importantă monitorizarea, analiza și ajustarea strategiilor SEO în cazul în care se impune acest lucru. Este important să ai răbdare și să te implici în mod activ pentru a obține rezultatele dorite. Aceast articol este o sinteză a tehnicilor și strategiilor necesare pentru o poziționare cât mai bună în căutările Google. Poți găsi mai multe detalii aici sau ne poți contacta aici .

Știm că vrei să vezi lucruri concrete de aceea îți prezentăm mai jos niște exemple, generând în acest fel și niște backlink-uri clienților noștri 😉

0

Lasă un comentariu

Răspuns la Some User